دانش کده / معرفی کتاب و مقاله / بازاریابی / معرفی کتاب بازاریابی

معرفی کتاب بازاریابی

معرفی کتاب استراتژی ها و تاکتیک های قیمت گذاری؛ توماس تی. نگل

معرفی کتاب بازاریابی

کتاب استراتژی ها و تاکتیک های قیمت گذاری سعی دارد تا با یک روش هدفمند بتواند روشی علمی را برای نحوه قیمت گذاری محصولات و خدمات ارائه شده از سوی سازمان ها و کسب و کارهای مختلف ارائه دهد.

همان طور که میدانید از عناصر آمیخته بازاریابی تنها قیمت است که درآمدزا بوده و بقیه عناصر دربردارنده یک بار مالی برای شرکت می باشند. شاید بسیاری از مدیران بازاریابی دچار این تفکر سطحی نگرانه شده باشند که قیمت تابع عرضه و تقاضا بوده و مکانیسم دیگری برای بهینه سازی قیمت و در نتیجه سودآوری وجود ندارد. بسیاری از سازمان و کسب و کارهای بزرگ از نبود یک استراتژی قیمت گذاری مدون با رویکردی بلندمدت رنج می برند که باعث ناتوانی آنها در مدیریت رقابت مستمر بازار می شود.

به طور خلاصه، کتاب استراتژی ها و تاکتیک های قیمت گذاری به مدیران نشان می دهد که چگونه با بهینه سازی تاکتیکی قیمت ها در بازاری که کنترل چندانی بر آن ندارند، فروش و سودآوری بهینه ای را تجربه کنند. مطالب این کتاب با قیمت گذاری استراتژیک و خلق ارزش آغاز و با ساختار بندی قیمت و تبادل ارزش ادامه می یابد. سپس به بررسی سطوح قیمتی و قیمت مناسب جهت کسب سود پایدار پرداخته و ارتباط آن با چرخه عمر محصول را مورد بررسی قرار می دهد. در پایان نیز به بررسی بهای تمام شده محصول یا خدمت، تحلیل مالی و قیمت گذاری رقابتی می پردازد.

دسترسی به این محتوا فقط مخصوص اعضا است.برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.