دانش کده / معرفی کتاب و مقاله / بازاریابی / معرفی کتاب بازاریابی

معرفی کتاب بازاریابی

معرفی کتاب حس برند؛ مارتین لیندستروم

معرفی کتاب بازاریابی

برندسازی حسی از جمله نظریه‌های‌ جدیدی است که تحولی بنیادی در دنیای برندسازی ایجاد کرده است. امروزه در دنیای بازاریابی حتی حواس پنج‌گانه نیز در خدمت برندسازی قرار گرفته، بطوری‌که ادراک و احساسات مشتریان را از این طریق تحت تأثیر قرار داده و به سمت و سوی مورد نظر خود سوق می‌دهند. کتاب حس برند نوشته‌ی مارتین لیندستروم به این موضوع پرداخته است و برای کسانی که به حوزه‌ی برند و برندسازی علاقمند هستند، در حال فراگیری و یا کسب تجربه‌ هستند و همچنین کسانی که در زمینه مدیریت راهبردی یک برند فعالیت می‌کنند از جمله صاحبان بنگاه‌های اقتصادی، مدیران شرکت‌ها و سازمانها و یا مشاوران بازاریابی و برندسازی، می‌تواند مفید باشد.

بخشی از هویت برند که در ذهن ما شکل می‌گیرد از طریق حواس به ما منتقل می‌شود: بو، رنگ، طعم، صدا و حتی لامسه، هر کدام بخش‌هایی از هویت یک برند را در ذهن ما می‌سازند.

بی‌دلیل نیست که مرسدس بنز، برای ایجاد صدای لذت‌بخش بسته‌شدن درب خودرو، بودجه‌ی تحقیقاتی می‌گذارد و یا کلاگ، برای اینکه خرد شدن کورن فلکس در زیر دندان، صدای مطبوعی داشته باشد تحقیقات آزمایشگاهی گسترده انجام می‌دهد.

خودروسازها وقت و انرژی جدی برای بوی نو داخل خودرو می‌گذارند تا بوی آن، فقط مخلوطی از بوی چرم و چسب و مواد شیمیایی نباشد؛ در بسیاری از مواقع، این بو تنها حاصل نو بودن و مواد مورد استفاده در تولید خودرو نیست، بلکه حاصل استفاده از عطرهای خاص است.

دسترسی به این محتوا فقط مخصوص اعضا است.برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.