دانش کده / معرفی کتاب و مقاله / بازاریابی / معرفی کتاب بازاریابی

معرفی کتاب بازاریابی

معرفی کتاب نسل چهارم بازاریابی؛ فیلیپ کاتلر

معرفی کتاب بازاریابی

فیلیپ کاتلر به همراه ایوان ستیاوان و هرماوان کارتاجایا در کتاب نسل چهارم بازاریابی درباره حرکت از بازاریابی سنتی به دیجیتال صحبت می‌کنند. بازاریابی طی دهه‌های گذشته فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته است. نسل‌های اول، دوم و سوم به ترتیب شامل محصول‌گرایی، مشتری‌مداری و انسان‌گرایی می‌شدند؛ حالا در نسل چهارم بازاریابی با مفهوم تازه‌ای آشنا می‌شویم و می‌بینیم که نسل چهارم حاصل طبیعی نسل سوم بازاریابی است، جایی که بازاریابی باید با ماهیتِ در حال تغییر مسیرهای مشتری در اقتصاد دیجیتال سازگاری پیدا کند و نقش بازاریابان در این میان هدایت مشتریان در این مسیرِ گذار است.

در نسل چهارم بازاریابی، به مسائلی مانند تولید محتوا و بازاریابی محتوا، بازاریابی همه‌کاناله، و مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی پرداخته می‌شود. کتاب نسل چهارم بازاریابی، علاوه بر کمک به خواننده برای درک اهمیت تغییر بازارهای امروزی و ضرورت تحول بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتال، پارادوکس و الزاماتی را بیان می‌دارد که چشم مخاطب را به روی روند پیش رو باز می‌کند و درنهایت، با ارائه نمونه‌هایی، چگونگی اجرای این پارادایم نوین را آموزش می‌دهد.

این کتاب در سه بخش نوشته شده که شامل فصل‌های کوچک‌تر می‌شوند. بخش اول حاصل مشاهدات نویسنده از جهانی است که همه‌ی ما در آن زندگی می‌کنیم. این بخش با پذیرش سه جابه‌جایی قدرتی که در حال شکل‌دهی به جهان ما هستند، شروع می‌شود. در ادامه نگاهی دارد به خرده‌فرهنگ‌های دیجیتالی جوانان، زنان و شهروندان اینترنتی که حالا هدف‌های اصلی به عنوان مشتریان جدید هستند.

بخش دوم کتاب نسل چهارم بازاریابی، قسمت اصلی آن است؛ جایی که می‌فهمیم بازاریابان چطور می‌توانند با درک مسیرهای مشتری در عصر دیجیتالی، بهره‌وری را بالا ببرند. این بخش مجموعه‌ی جدیدی از شاخص‌های بازاریابی و نگرشی تازه به شیوه‌های بازاریابی را معرفی می‌کند. این فصل در ادامه روی چند صنعت مهم تمرکز می‌کند و نشان می‌دهد که چطور می‌توان ایده‌های نسل چهارم بازاریابی را در آن‌ها پیاده کرد.

بخش سوم و پایانی، شامل تاکتیک‌های اصلی نسل چهارم بازاریابی است. این تاکتیک‌ها با بازاریابی انسان‌محور شروع می‌شود. سپس بازاریابی محتوا را با جزییات بیشتر برای ایجاد گفت‌وگوی میان مشتریان بررسی می‌کند. در ادامه این موضوع بررسی می‌شود که بازاریابان برای فروش بیشتر چگونه می‌توانند بازاریابی همه کاناله را اجرا کنند. در پایان هم مفهوم درگیری مشتری در عصر دیجیتال به دقت بررسی می‌شود.

دسترسی به این محتوا فقط مخصوص اعضا است.برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.